Monday 22 December 2014

Kelate mu tunggu kami kelik ...Part 1...

Salam Qaseh,

Alhamdulillah, Allah selamat kan perjalanan pulang kami kali ini..perjalanan 12 jam dari Seremban ke Meranti akhirnya berakhir dengan selamat..Syukur..!!

Kelate..!!! Kami kelik doh..kami sapa doh...Koto Bhaghu mu tunggu aku gi..!!

Hahaha...hebat..kami harungi perjalanan jauh beribu batu dengan jayanya., first time kami balik kelate siang hari sejak ada twinnies ni..kalau sebelum ni kami balik belah malam, sebab UTAMA adalah untuk elakkan anak-anak mengamuk dalam kereta. Bila malam diorang kompem la tidur kan..haa..lagi satu, ni lah first time kami balik kelate tanpa Tok Mi, dan kami berjaya!! Kali ni Tok Mi balik awal sikit dari kitorang, biasanya bila cuti sekolah mama akan ikut Tok Mi kelik kampung sama..tapi cuti kali ni mama berangan nak jadi WAHM...seronok woo..!! Nikmat yang tak terkata waa cakap lu..!~

Dalam perjalan balik banyak tempat kami singgah..sambil-sambil menjelajah tempat orang..First temoat kami singgah adalah Petronas Bentong..tempat feveret encik suomi bila balik Kelate. Wajib singgah!! Must..! Time ni twinnies tidur dengan syoknya.. si abang pulak terbocor pempersnya..maka mama terpaksa beratur panjang untuk tunggu giliran toilet..Second hentian adalah Hentian Kuala Lipis..masa ni kami berhenti makan bekal yang dibawa dan mandikan si twinnies yang baru bagun..si abang pulak yang tidur...hihi..bergilir-gilir depa ni tidur..apa yang menarik di sini adalah toilet dia..cukup selesa untuk mama mandikan anak-anak..maklumlah toilet baru renovate. Bau simen pon ada lagi..free lagi time ni..tak payah bayar..owner buat amal jariah kot..hihi..

Kami sambung perjalanan kami dan singgah di Hentian Gua Musang untuk solat jamak Zohor dan Asar..lepas tu makan kat hentian tu lepas tu mandikan si abang sebab berak dan dia pon belom mandi tengahari lagi..Ohh ya..apa yang tak menarik nya kami tak sempat snap even sekeping gambar pon untuk journey kali ni sebab kami lagi prefer menikmati perjalanan yang mencabar ni..dan alhamdulillah anak-anak tak buat perangai dalam kereta..gaduh sikit-sikit berebut itu ini perkara biasa dan mama tak perlu jadi harimau jadian kali ni..haha..elok-elok lepas je Maghrib kami sampai Kelate kampung mama..!! Ohh lupa..sebelum tu kami stop kejap di Shell Kuala Krai sebab adik termuntah lam kereta dan baunya mak aii..harum mewangi..jadi mama decide nak mandikan twinnies terus..mandi untuk malam la tu..kiranya bila dah sampai tak payah susah-susah nak mandi lagi..abang tak perlu mandi sebab tadi kat Gua Musang baru je mandi..

Inilah padahnya bila balik di siang hari. Banyak hentian kena singgah, kalau malam banyak jugak berhenti tapi berhenti sebab papa tidur. Tapi yang baiknnya papa kurang mengantuk drive siang berbanding malam..hmm..ada pro and cons..so lepas ni boley la kami decide mana yang better untuk perjalanan pulang kami ke Kelate..Bila balik siang kami dapat enjoy pemandangan tempat penyinggahan kami, dan tak risau sangat papa ngantuk. Bila balik malam, anak-anak tidur nyenyak dan mama tak perlu penat nak mandikan diorang bagai..tapi kerisauan nya bila papa mengantuk time drive even dah 5,6 cawan kopi..hihi...Anda mampu mengubahnya..! Pilihan ditangan anda..

.babai.

No comments:

Post a Comment