Thursday 6 November 2014

KURMA KAYA ANTIOKSIDAN


Kurma (Dactylifera Phoenix)

Buah kurma adalah buah yang selalu hadir disaat momen puasa. Rasanya manis, bentuknya bulat atau lonjong, warnanya kecoklatan, kehitaman, dan dia adalah buah yang sangat kaya akan nutrisi baik.

Buah kurma mengandung kalium (potassium), serat, kalsium, zat besi (Fe), Vit A, B2, B12, dan Vit C, aspirin, salisilat, fosfor, sulfur, natroum (sodium), magnesium, cobalt, seng, fluorin, tembaga (Cu), mangaan, selulosa, dan karbohidrat (berupa glukosa dan fruktosa).

Kandungan vitamin C nya berperanan sebagai antioksidan. Kurma mengandungi antioksidan yang dikenal sebagai tanin. Tanin diketahui bersifat anti infeksi, anti-inflamasi dan anti-hemoragik.

Kurma adalah sumber vitamin A, yang dikenal memiliki sifat antioksidan dan sangat penting untuk kesihatan mata. Vitamin A juga diperlukan untuk menjaga kulit agar tetap sihat. Mengamalkan buah-buahan alami yang kaya denagn vitamin A diketahui membantu melindungi dari penyakit kanser paru-paru dan rongga mulut.



.
.
.
.
.
.
.
.

Anak-anak saya suka makan kurma. Tapi saya selalu sediakan yang terbaik untuk mereka. Qaseh Gold Junior adalah pilihan saya. KURMA merupakan kandungan UTAMA yang terdapat di dalamnya. PASTI tak rugi..!



Ini RAHSIA saya dan suami untuk anak-anak syurga kami. Mereka suka dengan rasanya. Tinggi khasiat dan harganya pon berpatutan.

Hubungi saya untuk konsultasi PERCUMA:
018-3632671 (Nady)
FB: Sunnah Health Drinks
(facebook.com/SunnahHD)



No comments:

Post a Comment