Thursday 6 November 2014

READING: Di pagi hari...

Salam Qaseh,

Our twinnies punya aktiviti di pagi hari Jumaat yang berkat..Semoga mereka mejadi seperti their big brother one day. Anak syurga mama memang suka MEMBACA. Tak kira di mana mereka berada..



.membaca amalan mulia.

Keep on reading dear, mama have to go work. Bila mama balik petang nanti then baru kita homeschooling bagai ye sayang! Seronok tengok mereka membesar dengan sempurna. Harap-harap mama dapat menjadi ibu yang sempurna juga untuk anak-anak mama. Semoga diri ini diberi kekuatan dan ketabahan dalam mendidik mereka. Perasaan seorang ibu yang risau akan sistem pendidikan sekarang. Well said, because I'm a teacher and I know what happen today.

JOM momies out there kita sahut cabaran menyekolahkan anak-anak dirumah..Bagi ibu-ibu yang bekerja seperti saya, carilah masa walau 10minit untuk bersama anak-anak belajar. Risau sangat dengan peer influences sekarang ni. Nauzubillah, terjadi perkara-perkara negatif dengan anak-anak kita.

Frankly speeking, saya bangga dengan ibu-ibu yang tidak bekerja dan dalam masa yang sama menerapkan homeschooling di rumah mereka..Saya juga inginkan yang sama, tapi apakan daya rezeki harus di cari untuk masa depan anak-anak. Dengan masa yang ada ni lah saya gunakan untuk mendekati mereka walaupun 10 minit. Percayalah, kesannya akan dapat dilihat suatu hari nanti.





Pupuklah minat membaca dan belajar seawal usia anak anda..! Ramai yang bertanya saya, anak pada usia berapa sesuai diajar membaca dan beraktiviti...Jawapan saya cukup mudah, dari dalam kandungan dah boleh mulakannya..Saya bukanlah seorang PAKAR tapi saya banyak membaca buku-buku berkaitan perkembangan anak-anak. Ada masa nanti saya SHARE dengan kawan-kawan ye...! InsyaALLAH dengan sharing ni anda boley meneruskan niat anda..


.Babai.

No comments:

Post a Comment