Tuesday 25 November 2014

Perlukah Anak Anda Diberi Suplemen?!

Salam Qaseh,

Entry kali ni mama nak story sket pasal khasiat #QasehGoldJunior pada anak-anak mama...sememangnya terbukti berkesan.. entry kali ni tak de kaitan dengan sensitiviti sesetengah pihak.

Apakah Qaseh Gold Junior?!
Ia adalah minuman kesihatan untuk kanak-kanak seawal usia SATU tahun yang terdiri daripada makanan sunnah..Qaseh Gold Junior ialah campuran minuman botani formulasi Makanan Sunnah seperti Kurma, Madu, Kismis, Tiin, Zaitun, Delima, Habbatus Sauda' & air Zam Zam serta tambahan Badam & Bayam.

Insyallah #QasehGoldJunior boleh membantu. Jika di amalkan pengambilan Makanan Sunnah ini setiap pagi dengan
(i) Selawat kepada Nabi Muhammad S.A.W dan
(ii) Niat untuk mengamalkan sunnah Nabi Muhammad S.A.W

*Insyallah kita akan peroleh berlipat kali ganda kelebihan dan keistimewaan.

Mama percaya ramai ibu bapa di luar sana masih tercari-cari supplements kesihatan untuk anak anda...sapa yang tak sayang anak oii..marah tu marah jugak..bila tengok diorang tidur cair jugak dibuatnya..itula naluri semulajadi qaseh sayang ibu bapa..tak giteww?!!


Baca artikel dibawah nie..baru anda tahu kepentingannya...!!

==========================
Perlukah Suplemen Untuk Anak
==========================
Dipetik dari Majalah PaMa | August 13, 2014;

Biasanya bila anak-anak yang sedang membesar tidak ada selera makan, ibu ayah akan sibuk membelikan suplemen yang dikatakan mampu merangsang selera makan si anak. Benarkah tindakan tersebut?

Benarkah anak-anak perlu diberi makanan tambahan seperti vitamin atau cukup sekadar menggalakkan mereka mengambil makanan berkhasiat semula jadi sahaja? Pemakanan yang seimbang dan berkhasiat adalah perkara penting untuk memastikan anak-anak membesar dengan baik.

Oleh itu penting untuk ibu bapa memilih makanan yang sesuai untuk tumbesaran mereka. Kini terdapat pelbagai pilihan produk makanan dijual di pasaran sama ada yang mengandungi khasiat semula jadi atau produk yang langsung tiada khasiat untuk si kecil.

Sebaiknya kanak-kanak sedang membesar patut diberi makan lebih banyak serat, protein, buah-buahan dan sayur-sayuran. Kurangkan pengambilan lemak terutama lemak tepu yang banyak terdapat dalam makanan ringan.

_
Jika anda ada terfikir untuk memberikan anak-anak makanan tambahan, ada beberapa perkara perlu diambil perhatian..!!

(1)
Rujuk kepada doktor atau ahli farmasi terlebih dahulu untuk mengelakkan daripada mengundang kesan sampingan tanpa anda sedari.

(2)
Makanan tambahan atau suplemen yang akan diberikan kepada anak-anak anda perlulah diperbuat daripada bahan semula jadi yang sesuai dan selamat untuk mereka.

(3)
Makanan tambahan seperti vitamin hanya diberikan bila anak-anak perlukan sahaja. Nutrien yang berlebihan boleh memberikan kesan kepada kesihatan anak anda kelak.

(4)
Makanan tambahan atau suplemen yang diberi kepada mereka mengandungi spektrum nutrisi yang penuh mengikut kesesuaian umur mereka.


_


Vitamin dan mineral yang diperlukan anak-anak:
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Vitamin A – Untuk kesihatan mata. Sumber daripada lobak merah, telur dan marjerin.

Vitamin B1 – Membekalkan tenaga kepada badan. Sumber daripada gandum, daging dan susu.

Vitamin B2 – Membekalkan tenaga. Sumber daripada susu, daging dan ikan.

Vitamin C – Meningkatkan pertahanan badan terhadap penyakit. Sumber daripada sayuran hijau dan buah-buahan sitrus.

Kalsium – Pembentukan tulang dan gigi. Sumber daripada susu, keju dan lain-lain produk tenusu.


**_


Jelas kan?!

Jadi para ibu bapa sekalian..hati-hati dalam memilih produk kesihatan untuk anak anda...! Mama pula bagaimana?! Sudah tentu lah mama yakin dan percaya akan kandungan SEMULAJADI yang terkandung dalam QASEH GOLD JUNIOR...100% bahan semulajadi yang terdiri daripada makanan sunnah para ilmuan...

Teliti dulu kandungan dalam #QasehGoldJunior, baru anda percaya akan khasiatnya!!

TAHUKAH ANDA antara ramuan QASEH GOLD JUNIOR YANG BAIK UNTUK OTAK?!!

1) MADU
Rasullullah s.a.w bersabda : 'Siapa ingin mengHAFAL, hendaklah ia minum manisan MADU. Madu mengandungi pelbagai jenis vitamin, mineral, protein, antiseptik dan enzim yang MENINGKATkan INGATAN dan keCERDASAN MENTAL individu.

2) KISMIS
Kismis mengandungi zat besi yang amat diperlukan untuk membina darah bagi memastikan BEKALAN OKSIGEN yang mencukupi disalurkan ke OTAK. Kekurangan oksigen menyebabkan seseorang MUDAH MENGANTUK, PELUPA, LEMBAB & MENGALAMI KELEMAHAN BERFIKIR.

3)BUAH DELIMA
Untuk penerang hati. Rasullullah s.a.w bersabda : 'Barangsiapa yang memakan buah delima secara keseluruhannya, sesungguhnya Allah menerangkan hatinya selama 40 hari'.

4) BADAM
Untuk meningkatkan KECERDASAN otak.

Mama ni seorang yang CEREWET bila berkaitan dengan anak-anak...mama akan pastikan hanya yang TERBAIK untuk mereka..! Kalau tak, tak kan la sampai 10buah taska mama survey untuk si abang tuu..hihi...Sebab jatuh cinta dengan KANDUNGAN dalam #QasehGoldJunior tu la mama yakin dan percaya akan khasiatnya pada anak-anak syurga mama..

Setiap hari ke kena bagi makan #qasehgoldjunior ni?! Bagi mama TERPULANG lah pada ibu bapa..Bagi mama yang anak ramai ni kalau bagi setiap hari, sebotol tu untuk seminggu je kott... Jadi mama akan pastikan setiap dua hari sekali mama akan berikan mereka minum #qasehgoldjunior tu..hihihi...dan akan kerapkan tahap pengambilan jika mereka batuk, selsema atau demam...yang paling penting mama akan pastikan mereka minum AIR SUAM secukupnya (daily intake)..Alhamdulillah, dengan izin ALLAH anak-anak mama jarang demam dan sakit dah sekarang... #usaha #doa #tawakal adalah jalan yang UTAMA..Selain tu, DAYA TUMPUAN mereka makin meningkat bila mana setiap kali mama lakukan aktiviti #homeschooling...apa sahaja yang mereka buat mereka akan habiskan dengan teliti...Syukur Ya Allah...!!

Ada saja yang akan mereka lakukan...sel-sel otaknya sedang berhubung...layankan aja lah...#anakohanak



Masih tak yakin dengan QASEH GOLD JUNIOR ?!!
Meh sini kota pakat baca ni...tengok bawah, baca sampai habis tau...!!

PENGESAHAN & PENGIKTIRAFAN
✔ mendapat status piawaian Amalan Pengilangan Islamik (IMP).

Apa itu status IMP:
✔ Bebas dari riba'
✔100% ditadbir dan diurus oleh umat islam
✔Berwudhu' sepanjang operasi.
✔Pekerja memahami & mematuhi hukum syara' Taharah
✔Mengelakkan unsur-unsur non-islamik seperti pergaulan bebas, bercakap kosong, muzik melalaikan dan merokok.

Haaa..sampai macam tu sekali #QasehGoldJunior punye pengilangan..dijamin 100% HALAL , BERSIH & SUCI...InsyaALLAH...


==================================

Sel-sel otak perlu saling berhubung dan cekap. Antara rahsia orang YAHUDI adalah mereka sangat mengambil berat hal pemakanan anak mereka.

Berikan anak anda pemakanan sunnah yang telah dianjurkan oleh Rasullullah s.a.w sejak 1400 tahun lalu.

MULA & BERIkan makanan otak yang lengkap Qaseh Gold Junior segera!!

✔MUDAH ✔MUJARAB ✔MURAH

=====================================

#QasehQoldJunior
#MakananSunnah
#PemakananPelajarPintar

Apa yang kita makan, akan jadi darah daging.
============================
HARGA 1 botol Qaseh Gold Junior (450 ml):

RP(WM) RM 60.00
RP(EM) RM 65.00

* harga di atas tidak termasuk postage
========================
Mulakan dengan sesudu Qaseh hari ini.. Keberkesanannya dah disahkan sendiri oleh Nabi Muhammad SAW dan banyak disebut dalam Al Quran! Jadi kenapa belum amalkan lagi?

SIHAT ITU JIHAD!



If ada parents yang berminat boley PM mama segera ditalian 018-3632671 (Pn.Nadiah)...Stok TERHAD sangat...hari ni restok esok habis...cepat-cepat!!

.babai.
posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment